Stereotypy, sexualizácia a objektivizácia ľudských tiel, rodová segmentácia produktov...
Takéto sexistické prvky posilňujúce nerovnosť medzi mužmi a ženami by už v roku 2020 naozaj nemali byť súčasťou marketingových stratégií, a preto ich treba pranierovať. Je dôležité, aby si zadávatelia reklamy uvedomovali svoju spoločenskú zodpovednosť a škodlivé dôsledky „lenivého“, teda nenápaditého marketingu, ktorý volí zdanlivo najjednoduchšiu cestu a na svoje ciele zneužíva sexizmus.
V prvom ročníku medzinárodnej ankety Lazy Marketing International Award môže verejnosť na sociálnych sieťach hlasovať o tom, ktorý reklamný vizuál (reklamy, popisy produktov, rodovú segmentáciu produktov, obalový dizajn) z roku 2019 považuje za najproblematickejší. Sexistický kix sa do medzinárodnej ankety zapojil dvomi vizuálmi, a to reklamami reštaurácií Jump Street a Apetit Baguette & Burger Café Bar.
Na ankete sa podieľajú iniciatívy zamerané na zvyšovanie povedomia o sexizme v marketingu zo 7 krajín sveta – Francúzska, Nemecka, Španielska, Talianska, USA, Veľkej Británie a Slovenska. Hlasovať za „najlenivejšiu kreatívu“ z rôznych kútov sveta môže verejnosť od 13. do 23. januára 2020 na linku https://www.surveylegend.com/s/1wn8. Anticena bude udelená 24. januára na Medzinárodný deň vzdelávania.