Vážený pán Bučko,
dovoľujeme si ako občianska iniciatíva Sexistický kix zareagovať na Vami prezentovanú reklamu (pozri príloha) na sociálnych sieťach, ktorú sme zaznamenali na Vašej facebookovej stránke počas veľkonočných sviatkov, konkrétne dňa 22. apríla 2019.
Vizuál, na ktorom je zobrazená panvica ako veľkonočný korbáč spolu so sloganom „Keď nemáte korbáč... ale jemne“, považujeme za veľmi problematický. Zľahčovanie násilia v reklamách totiž vedie k jeho normalizovaniu v spoločnosti. Takéto prezentovanie vnímame ako prekročenie hranice etickosti reklamy.
Na nevhodnosť vizuálu sme upozornili priamo pod Vaším príspevkom. Následne bol príspevok spolu s komentármi ľudí, ktorých pobúril, odstránený z Vašej stránky. Zaregistrovali sme však, že reklama ostala uverejnená na českej verzii Vašej facebookovej stránky.
Domnievame sa, že relevantná kritika od ľudí pod príspevkom by nemala ostať bez odozvy, preto by sme uvítali, keby ste sa k zverejneniu a následnému stiahnutiu reklamy vyjadrili.
Veríme, že zodpovedné a etické prezentovanie takej veľkej firmy, akou jednoznačne Tefal je, jej prinesie žiaducu pozornosť zákazníčok a zákazníkov.
O sexistickej reklame a jej prvkoch sa môžete informovať na našej webovej stránke www.sexistickykix.sk.
Ďakujeme za to, že sa budete naším podnetom zaoberať, a v prípade záujmu, ponúkame konzultáciu.
S pozdravom
Sexistický kix