Nová anticena Sexistický blud je spustená
Iniciatíva, ktorá už šesť rokov organizuje Sexistický kix, spustila novú anticenu Sexistický blud. Verejnosť môže tentokrát hlasovať za mizogýnne či stereotypné výroky.
Iniciatíva, ktorá už šesť rokov organizuje Sexistický kix, spustila novú anticenu Sexistický blud. Verejnosť môže tentokrát hlasovať za mizogýnne či stereotypné výroky.
Iniciatíva Sexistický kix bola založená v roku 2016 pod hlavičkou mimovládnej organizácie Aliancia žien – Cesta späť, aby tematizovala sexizmus v reklame a upozorňovala na jeho dôsledky. Za tento čas sa nám podarilo poukázať na problematickosť sexizmu a vyvolať verejnú diskusiu.
Iniciatíva Sexistický kix otvorila fázu nominácií sexistických reklám. Verejnosť má možnosť nominovať vizuály so sexistickými prvkami.
(Bratislava 30. júla) Piaty ročník anticeny Sexistický kix je otvorený. Ktokoľvek môže počas nominačnej fázy posielať reklamy, ktoré považuje za neetické a znevažujúce na základe rodu. Prihlasovanie vizuálov obsahujúcich sexizmus je možné prostredníctvom formulára na webovej stránke anticeny.
Stereotypy, sexualizácia a objektivizácia ľudských tiel, rodová segmentácia produktov...
Takéto sexistické prvky posilňujúce nerovnosť medzi mužmi a ženami by už v roku 2020 naozaj nemali byť súčasťou marketingových stratégií, a preto ich treba pranierovať. Je dôležité, aby si zadávatelia reklamy uvedomovali svoju spoločenskú zodpovednosť a škodlivé dôsledky „lenivého“, teda nenápaditého marketingu, ktorý volí zdanlivo najjednoduchšiu cestu a na svoje ciele zneužíva sexizmus.
Odborná porota rozhodla o anticene pre tri z nominovaných reklám. Rovnaký priestor preto dostali aj výsledky hlasovania verejnosti o najsexistickejších vizuáloch. Novinkou vo štvrtom ročníku bolo udelenie uznania spoločnosti Harmony (patriacej pod nadnárodnú spoločnosť SHP Group) za vytvorenie reklamy prekonávajúcej rodové stereotypy.
Verejnosť do anticeny Sexistický kix poslala tento rok 86 reklám. Oddnes začnú ľudia hlasovať o tom, ktorá z nich si vyslúži anticenu.
(Bratislava 14. októbra) Verejnosť môže aj tento rok hlasovať o tom, ktoré z nominovaných reklám na anticenu považuje za najsexistickejšie. O anticene bude okrem verejnosti počas októbra rozhodovať aj odborná porota. Výsledky budú vyhlásené v rámci 16 dní aktivizmu proti násiliu na ženách (28. novembra 2019).
Vážený pán Bučko,
dovoľujeme si ako občianska iniciatíva Sexistický kix zareagovať na Vami prezentovanú reklamu (pozri príloha) na sociálnych sieťach, ktorú sme zaznamenali na Vašej facebookovej stránke počas veľkonočných sviatkov, konkrétne dňa 22. apríla 2019.
Verejnosť už môže nominovať reklamy, ktoré považuje za sexistické. Anticena bude vyhlásená koncom roka.
V treťom ročníku anticeny Sexistický kix označila odborná porota za najsexistickejšiu reklamu firmy Klenoty Aurum a široká verejnosť zasa reklamu spoločnosti RV Trailer.
Sexistický kix uzatvoril nominačnú fázu s doposiaľ najvyšším počtom neetických a diskriminačných reklám. Verejnosť poslala do tretieho ročníka až 112 vizuálov. Dnes ľudia začnú v hlasovaní rozhodovať o tom, ktorá reklama si zaslúži anticenu.
(Bratislava, 6. novembra) Verejnosť oddnes môže hlasovať v anticene Sexistický kix a rozhodnúť, ktoré z nominovaných reklám považuje za najsexistickejšie. Oproti minulým ročníkom je v tohtoročnej anticene na výber až 112 reklám, čo je rekordný počet.
Copyright © 2018 Sexistický kix. Pravidlá anticeny | Aliancia žien – Cesta späť, Gercenova 6/A, 851 01 Bratislava, Tel.: 0903 519 550 |